Urządzanie nowego biura w czasie pandemii

Urządzanie nowego biura w czasie pandemii

Koronawirusowe przetasowania, które dotknęły każdą gałąź biznesu, nie muszą stawać wcale na drodze biurowym remontom czy odświeżaniu firmowych wnętrz. Wręcz przeciwnie: wydaje się nawet, że przeniesienie się do pracy zdalnej i pewnego rodzaju opróżnienie budynków firmowych z pracowników oraz klientów sprzyja wszelkiego rodzaju zmianom. Problemem dla przedsiębiorców mogą okazać się koszty urządzania biura na nowo, ale czy faktycznie bardzo się one zmieniły?

Praca biurowa po pandemii

W praktyce główną osią rozważań na temat urządzenia nowego biura w czasie pandemii nie powinny być wcale koszty takiego przedsięwzięcia, ale… sens. Pandemia pokazała bowiem, że praca biurowa może być wykonywana w formie zdalnej, a obecność pracowników w firmie nie zawsze jest konieczna. W związku z tym pojawia się zasadne pytanie: jak powinny w ogóle wyglądać teraz biura? Czy jest sens aranżować je w taki sam sposób jak do tej pory? Co trzeba zmienić, aby praca stała się wydajniejsza? I przede wszystkim: czy można urządzić biuro w taki sposób, aby chronić swoich pracowników przed zarażaniem się?

Jak powinno wyglądać dobre biuro?

Meblowanie przestrzeni biurowej opiera się na kilku zasadniczych kwestiach, które mają wpływ na jakość i wydajność pracy. To między innymi:

– rodzaj wybranych mebli, zwłaszcza biurek oraz foteli biurowych (sprawdź szeroką ofertę biurek i foteli na stronie www.Kami.pl)

– rozmieszczenie mebli w pomieszczeniu z uwzględnieniem prostego dojścia do stanowisk pracy

– dostępność do urządzeń biurowych „na miejscu”

– wydzielenie osobnych stanowisk dla pracowników (np. boksów)

– estetyka biura (wpływa na samopoczucie, a tym samym może zwiększać produktywność)

Największe znaczenie mają oczywiście meble biurowe, które odpowiadają za wygodę pracowników oraz efektywność wykonywanych zadań. Dobrze dobrane biurka, krzesła, stoły konferencyjne, a nawet akustyczne ścianki działowe czy ergonomiczne fotele to gwarancja, że pracownik będzie się czuł w takim środowisku dobrze, a jego praca będzie maksymalnie efektywna. Czasem już zwykła wymiana biurka na nowszy model o regulowanej wysokości pozwala na lepszą wygodę pracownika i jego wzmożoną wydajność.

Wizja większych kosztów

Poważną blokadą przed urządzaniem biura w okresie pandemii jest obawa o zwiększone koszty takiej inwestycji. O ile faktycznie ceny mebli biurowych wzrosły, to jest wzrost bardzo niewielki i nie powinien być przeszkodzą do przeprowadzania biurowego remontu czy urządzania biura od nowa. Sama wymiana biurek na nowsze modele, bardziej komfortowe i ergonomiczne nie tylko nie będzie bardzo odczuwalna dla kieszeni przedsiębiorcy, ale i szybko się zwróci właśnie dzięki większej efektywności pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *