Samo założenie strony internetowej lub sklepu nie sprawi, że zaczniemy sprzedawać swoje produkty lub usługi i zarabiać pieniądze. Do tego potrzebne są odpowiednie działania mające na celu zwiększenie ruchu, czyli potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Jednym ze sposobów na osiągnięcie tego celu jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Co daje pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach i dlaczego warto pozycjonować swoją stronę?
Większy ruch i większe zyski
W Polsce zdecydowana większość użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google. Internauci szukają w niej różnych informacji, odpowiedzi na nurtujące pytania, interesujących ich produktów czy też kontaktów do specjalistów. Dlatego, jeżeli chcesz aby internauci trafili na Twoją stronę, musisz zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony. Dzięki niemu Twoja strona zacznie wyświetlać się wyżej na liście wyników wyszukiwania pod interesujące Cię słowa kluczowe.
Rozpoznawalność w sieci
Dzięki pozycjonowaniu strony możemy zaistnieć w Internecie i dotrzeć do użytkowników z całego świata. Nasza firma może stać się rozpoznawalną marką wśród ogromnego grona odbiorców. Skuteczne działania SEO z funkymedia pomogą nam wyprzedzić konkurencje i uplasować się na wysokich pozycjach. Internauci korzystający z wyszukiwarki Google, wybierają przede wszystkim strony z top 10 wyników. Jeśli nasza strona zajmuje bardziej odległe miejsca w rankingu, wówczas nie mamy szans na pozyskanie ruchu w postaci nowych klientów.
Pozycjonowanie vs reklamy Google Ads
Wiele osób w początkowych fazach promowania swojej strony internetowej lub sklepu wybiera reklamy Google Ads. To dobra strategia, która daje szanse na dotarcie do nowych klientów już od samego początku działalności. Reklamy Google Ads są jednak dosyć kosztowne i musimy liczyć się z tym, że efekty będą zależne w dużej mierze od tego ile jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcia w naszą reklamę. Ponadto trzeba mieć na uwadze fakt, że użytkownicy o wiele chętniej wybierają wyniki organiczne w porównaniu do linków sponsorowanych, które cieszą się mniejszym zaufaniem.